
Więcej szczegółów o pozycjonowaniu stron - zajrzyj w to miejsce.
Znamy 3 popularne sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie okresowe.
Pozycjonowanie Lokalne
W pozycjonowaniu tego typu istotne jest dołączenie do frazy nazwy wybranej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym bierze się pod uwagę przeważnie:
– miasto (np. “klub fitness Kraków”)
– dzielnicę (“sklep rowerowy Retkinia”)
– państwo (“filharmonia Polska”)
Pozycjonowanie lokalne doskonale sprawdzi się w stosunku do przedsiębiorstw lokalnych, które adresują swoje produkty tylko do osób rezydujących na tym samym obszarze. Taka metoda pozycjonowania jest preferowania też wówczas, gdy firma ma mały budżet na reklamę i nie może walczyć o pozycje na słowa kluczowe bez dopasowania regionalnego, np. zamiast “nauka gry na pianinie“, to “nauka gry na pianinie Kraków”.
Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)
Dalszy rodzaj pozycjonowania to dobre i wypróbowane wyjście dla posiadaczy niskich budżetów na reklamę. Za sprawą poprawnego dobrania fraz, nie tylko będzie można wejść w niszę powiązaną z wybraną branżą, ale również stawki za reklamę w Google Ads znacznie się obniżą. Pozycjonowanie Long Tail oznacza też znacznie mniejszą konkurencję. Ważne jest także to, iż coraz popularniejsza jest tendencja do wpisywania rozbudowanych zapytań w wyszukiwarkach.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– golarka Philips MG5720/15 srebrna,
– smartfon Huawei P20 czerwony,
– buty sportowe Nike Revolution białe sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niesłychanie istotne przede wszystkim dla sklepów online. Za pomocą tego typu fraz, sklepy mające w swojej ofercie nader szeroki asortyment towarów mogą efektywniej piąć się na wysokie pozycje w Google.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe odgrywa wyjątkową funkcję przed cyklicznymi albo jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Święto Pracy, Światowe Dni Młodzieży czy Dzień Dziecka. Ten wariant pozycjonowania będzie bardzo skuteczny, jeśli popularna w konkretnym okresie fraza zostanie odkryta i wykorzystana ze stosownym wyprzedzeniem. Zwykle pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w branży turystycznej oraz gastronomicznej. W większości wypadków należy zainicjować je na dwa-trzy miesiące przed interesującym nas wydarzeniem, ażeby Google zdążyło na czas zaindeksować nową ewentualnie zmodyfikowaną treść strony.
Adres firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]