
Oferta PBN w rozsądnej cenie. Sprawdź co dla Was przygotowaliśmy.
Żeby odbiorca dostrzegł twoją działalność musisz nie tylko mieć stronę firmową, ale także zatroszczyć się o jej pojawianie się na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego istotna jest zawartość strony oraz to czy regularnie dodawane są do niej nowe wyczerpujące i użyteczne dla użytkownika treści. Jednak nie wolno także lekceważyć tzw. link buildingu, a więc zdobywania linków kierujących na stronę. Jedną z metod link buildingu jest wykorzystywanie PBN-ów – prywatnych sieci portali.
Private blog network – łatwe pozyskiwanie dużej liczby zróżnicowanych linków
PBNy są prywatne, bo są budowane a następnie kierowane przez jeden podmiot (zwykle przez agencję SEO bądź większą agencję marketingową), który kontroluje jakość publikowanych tam treści. Prywatne sieci portali są często wykorzystywane jako komponent złożonej strategii marketingowej, co jest bardzo istotne, bowiem najlepsze rezultaty ich zastosowania widać w stosunku do stron, które są rzetelnie zoptymalizowane pod kątem treści oraz technicznym. Prywatne sieci portali nie tylko dają możliwość utworzenia dużej liczby linków przychodzących do strony, ale też na ich dywersyfikację, co jest pozytywnie postrzegane przez algorytmy wyszukiwarek. Za mankament PBNów można uznać tylko to, że ich stworzenie wymaga znacznych nakładów finansowych, a później konieczne jest przeznaczenie wielu godzin na zachowanie ich w odpowiedniej jakości.
Wizytówki NAP i publikacje z linkiem kanonicznym, czyli jak korzystać z potencjału PBN
PBNy świetnie spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, ponieważ można za ich pośrednictwem zamieszczać sponsorowane artykuły tematyczne stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Czym jest NAP? To w zasadzie każda publikacja online, gdzie widoczne są podstawowe dane telekontaktowe firmy – jej pełna nazwa, adres e-mail bądź telefon oraz adres. Na przykład wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim również strona na portalu społecznościowym, zakładka w internetowym katalogu biznesowym bądź artykuł, w którym dodano firmowe informacje kontaktowe.
Druga skuteczna metoda korzystania z możliwości PBNów to artykuły z canonicalem. Polegają one na republikacji ciekawych artykułów z dodaniem linku do źródła tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W takim przypadku roboty wyszukiwarek zwykle oceniają wyżej jakość oryginalnego wpisu, gdyż natrafianie na linki do niego na rozmaitych blogach zewnętrznych rozumieją jako znak, iż pod wskazanym adresem kanonicznym opublikowane są warte przeczytania, rzetelne teksy. Publikacje z linkiem kanonicznym są najefektywniejsze przy treściach z sektora YMYL, w którym kluczowe jest osiągnięcie wysokiego autorytetu, a więc tych powiązanych głównie z medycyną, finansami oraz prawem, bieżącymi informacjami.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO