
Kliknij w to miejsce i dowiedz się, komu zlecić audyty stron internetowych.
Audyt – jak wskazuje internetowe wydanie Słownika Języka Polskiego PWN – to sprawdzenie spółki, firmy bądź przedsiębiorstwa pod kątem przeróżnych czynników, między innymi finansowych i organizacyjnych, a także analiza możliwości przyszłego rozwoju. Co, mając na uwadze powyższą definicję, oznacza zatem audyt SEO? Jest to dogłębna analiza strony www, sprawdzająca przeróżne jej aspekty, jak tytuły i opisy meta, prędkość wczytywania się witryny, kod strony, hierarchię nagłówków i wiele mniej i bardziej ważnych elementów. Poza samym wykazaniem nieprawidłowości i błędów, w szczegółowym audycie SEO powinny być zamieszczone też sugestie odnośnie rozwiązania wymienionych problemów.
Audyt SEO sprawdza witrynę internetową pod względem użyteczności, treści na stronie, zgodności ze normami W3C, jak również poprawności kodu. Prócz tego sprawdzane jest także, czy strona jest przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. W uproszczeniu, audyt SEO zleca się agencji, żeby znalazła ona wszystkie nieprawidłowości na stronie i – co najistotniejsze – zaproponowała działania, które umożliwią ich naprawę.
Audyt SEO – sporo błędów zdoła zauważyć jedynie specjalista w danym obszarze
W sieci znajduje się mnóstwo stron i narzędzi, dzięki którym w mgnieniu oka i bez opłat przeprowadza się audyt SEO witryny. Zalety takiego rozwiązania? Szybkość oraz cena. Argumenty przeciw? Całkiem sporo. Wersje testowe lub też darmowe narzędzia z ograniczaną funkcjonalnością, nie są doskonałe. Jeżeli już dostrzegą jakieś uchybienia na stronie, to na pewno nie wszystkie. Sporo pomyłek (m.in. w kodzie) wychwycić można tylko podczas analizy dokonanej nie przez oprogramowanie, a przez specjalistę w danym obszarze.
Na płatny audyt SEO przeprowadzany przez agencję należy zaczekać na ogół od kilkunastu dni do mniej więcej 30 dni. Czas na przygotowanie raportu powinien zostać wskazany w umowie podpisanej z firmą, która zadeklarowała, iż go sporządzi. Taki audyt umożliwia wykrycie wszystkich poważnych problemów ukrytych w witrynie. Jeśli strona była uruchomiona na darmowym szablonie bądź na platformie pokroju Magento czy Shoper, to elementów do poprawy może być cała masa. Jeśli witryna wolno się ładuje, a na najistotniejsze dla klienta frazy wyświetla się daleko za pierwszą pięćdziesiątką wyników wyszukiwania, to również są to sygnały, iż zamówienie w zewnętrznej firmie SEO audytu jest trafnym rozwiązaniem.
Audyt SEO – co pokaże, gdy będzie zrealizowany uważnie
Sumiennie zrealizowany audyt SEO może obnażyć masę wad strony, w szczególności:
- brak bądź niewłaściwe połączenie z narzędziami Google (przykładowo Google Analytics),
- powody niskiej widoczności strony na frazy kluczowe,
- rzeczywista ilość zaindeksowanych podstron,
- problemy z dostępnością strony dla robotów,
- jakość kodu strony,
- poprawność w hierarchii nagłówków,
- słaba jakość treści na stronie,
- brak tłumaczeń wersji językowych strony,
- brak tytułów i opisów meta,
- błędy strony w wersji na komórki, np. zbyt wolne ładowanie się różnych obrazów,
- brak albo niekompletna wizytówka Google Moja Firma,
- powolne wczytywanie się witryny w wersji na urządzenia mobilne oraz na komputer
.
Adres firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]