Czas polubić soki z kiszonych warzyw! Dowiedz się dlaczego warto.

Szukasz soku z buraka kiszonego? Sprawdź artmankiszonki.pl.

Od wieków w słowiańskiej kuchni używa się kiszonek. W ostatnich latach jednak raz za razem wymienia się także ogromne własności zdrowotne soków z kwaszonych warzyw, głównie z buraków oraz kapusty. To prawdziwy tzw. superfood, który współcześnie często pojawia się na półkach marketów w działach z żywnością eko.

Sok z kiszonej kapusty – zawartość i właściwości

W dzieciństwie sok z kiszonej kapusty pił prawdopodobnie większość z nas. Nasze babcie samodzielnie przygotowywały kiszoną kapustę wedle przekazywanych w rodzinie przepisów, a po skonsumowaniu całej kapusty często dawały swoim wnusiom szklaneczkę z sokiem, mówiąc, że napój jest niesłychanie zdrowy, jednakże nie każdemu smakuje. I miały rację! Sok z kiszonej kapusty to wręcz bomba witaminowa! Zawiera on znaczne ilości witaminy A, C, E oraz witamin z grupy B, jak również rozmaite minerały, jak m.in. fosfor, żelazo oraz miedź. Wiele osób odczuwa trudności z przyzwyczajeniem się do kwasowego posmaku tego soku, lecz rekomenduje się wypijać go cyklicznie, dlatego że działa on bakterio- i grzybobójczo, wypłukuje toksyny z organizmu, obniża poziom choresterolu, eliminuje toksyny z organizmu oraz ma dobry wpływ na pracę jelit, więc w efekcie może być wykorzystany w procesie odchudzania. W szczególności zaś pomaga uzupełnić brak witaminy C, dzięki czemu podnosi odporność organizmu oraz chroni przed przeziębieniami. Sok z kapusty kiszonej podaje się też osobom, chorym na anemię z uwagi na zawarte w nim żelazo. Oczywiście nawet tak zdrowego napoju nie powinno się nadużywać – wystarczy spożycie maksymalnie 250 ml soku dziennie.

Atuty soku z kiszonego buraka

Sok z kwaszonych buraków jest innym popularnym sokiem, który wykorzystujemy od zawsze do gotowania, a który pijemy także jako zdrową przekąskę. Posiada on wiele witamin i ma własności przeciwzapalne, antyoksydacyjne i antyseptyczne. Sok ten podnosi odporność organizmu: zapobiega zatwardzeniom, poprawia koncentrację, a przy tym obniża poziom cholesterolu. Mimo że buraki charakteryzują się sporą zawartością cukrów, to sok z kiszonych buraków nie ma wysokiego indeksu glikemicznego i mogą go spożywać osoby cierpiące na cukrzycę. Nie poleca się jednak jego spożycia przez osoby borykające się z chorobami nerek bądź reumatyzmem, jak również kobietom w ciąży oraz karmiącym piersią.

Jeżeli nie masz czasu, żeby przygotować soki z kiszonek samodzielnie, możesz zakupić je w ulubionym markecie lub założyć na nie zamówienie wprost na stronie producenta. Pamiętaj jednak, że soki tego rodzaju trzeba przechowywać w w chłodnym miejscu.

Jeśli nie masz możliwości, by przygotować sok z kiszonych warzyw samodzielnie, możesz nabyć je w ulubionym sklepie bądź zamówić większą ilość bezpośrednio na stronie producenta. Pamiętaj jednak, że takie soki należy przechowywać w warunkach chłodniczych.

Adres firmy:
"ARTMAN" spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k.
Niedomicka 47
33-132 Niedomice

Mob.: +48 669 997 776
E-mail: [email protected]ki.pl