
Szczegółowe wiadomości na temat automatycznej windykacji należności. Przekonaj się!
Może być dużo rozmaitych powodów, dlaczego klienci nie płacą na czas za wykonane zlecenie. Problem z nieopłaconymi należnościami dotyczy zarówno przedsiębiorców, którzy oferują usługi B2B, jak również przedsiębiorstwa z profilem działalności kierowanym do indywidualnych odbiorców.
Systematyczne ponawianie prośby o wniesienie opłaty – o windykacji polubownej
Przedsiębiorca może dochodzić niespłaconych należności na drodze windykacji długu. Choć określenie to wielu osobom niedobrze się kojarzy, tak naprawdę oznacza to proces w trakcie którego podejmuje się względem dłużnika szereg działań dopuszczone w obowiązujących aktach prawnych. Działania te zmierzają do ściągnięcia zaległości. To tzw. windykacja polubowna, to znaczy regularne monitowanie nieterminowego kontrahenta i ponawianie prośby o przelanie opłaty. Gdy taka forma dochodzenia należności nie zadziała, dalszą alternatywą jest windykacja sądowa. Jeżeli firma współpracuje z kilkudziesięcioma czy wręcz z kilkuset klientami i każdego miesiąca generuje identyczną liczbę faktur oraz paragonów, niebezpieczeństwo, iż jakiś procent opłat nie będzie wniesiony w określonym terminie zdecydowanie wzrasta. W uporządkowaniu całego procesu związanego z księgowaniem faktur pomaga polska aplikacja Flobo, służąca do automatycznej obsługi należności, która dysponuje też opcją prowadzenia automatycznej windykacji.
Automatyczna windykacja należności – ustaw swoje harmonogramy działań
Robot Flobo nie tylko monitoruje, czy na rachunek wpłynął przelew od klienta, ale w przypadku wykrycia jej braku w określonym czasie, inicjuje ona procedurę przypominania o obowiązku opłacenia faktury. Właściciel firmy korzystający z Flobo może przygotować indywidualne harmonogramy działań wszczynanych w stosunku do nie płacących kontrahentów, określając między innymi interwały między poszczególnymi wiadomościami z upomnieniem. Notyfikacja o zbliżającym się terminie zapłaty za fakturę przesyłana jest z aplikacji także przed jego wygaśnięciem do tych kontrahentów, którzy w minionym kwartale dwa razy wykonali przelew z opóźnieniem oraz tych którzy nie opłacili faktury w terminie w zeszłym okresie rozliczeniowym. Jeżeli wiadomości z przypomnieniem nie przyniosą skutków, następnymi etapami automatycznej windykacji należności prowadzonymi przez robota Flobo jest przesłanie noty księgowej w wysokości 40 EUR oraz przekazanie zawiadomienia o dłużniku do Biura Informacji Gospodarczej. Ostatecznie, jeśli wyliczone powyżej działania zadziałają, Flobo prześle informacje o zadłużeniu do e-sądu.
Korzystanie z aplikacji do automatycznej obsługi należności oraz windykacji oszczędza liczne godziny przeznaczane na kontrolowanie wpływających przelewów, a po pewnym okresie przynosi również istotną poprawę terminowości u kontrahentów.
Flobo
Mob.: +48 730 74 55 30
E-mail:
[email protected]